photo.jpgNatalia jest absolwentką Hamburskiej Szkoły Baletowej im. Johna Neumeiera, choć naukę baletową rozpoczynała w studiu taneczno-aktorskim na ul. Moliera.

Jeszcze w trakcie nauki w prestiżowej szkole w Hamburgu tańczyła już w w zespole Johna Neumeier'a obsadzana w rolach nie tylko zespołowych, co więcej na koniec nauki w szkole zatańczyła główną rolę w "Dziadku do orzechów" w choreografii Johna Neumeiera na prestiżowej Gali im. Niżyńskiego w Hamburgu w roli siostry Anny Grabki, która tym spektaklem zakończyła swoją karierę taneczną.

Do roku 1999 uczęszczała do Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie. Podczas nauki w Polsce była dwukrotną laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Tańca w Gdańsku. W 1997 r. zdobyła III miejsce w kategorii juniorów, a w 1999 r. I miejsce w kategorii seniorów jako najmłodsza w historii konkursu. W styczniu 1999 r. jako finalistka uzyskała stypendium na Międzynarodowym Konkursie Tańca Prix de Lausanne (tylko dwie Polski były finalistkami tego konkurs, Natalia jako ostatnia), co umożliwiło jej wyjazd do prestiżowej szkoły w Hamburgu. Już w Hamburgu została dwukrotnie uhonorowana stypendium Hapag-Lloyda dla osób wybitnie uzdolnionych, co również (dwukrotne przyznanie tego stypendium) miało miejsce tylko raz – w wypadku Natalii.

Natalia w trakcie trwania swojej typowej tanecznej kariery (typowa = praca w Teatrach na etacie) miała okazję pracować z najwybitniejszymi choreografami, m.in. z Johnem Neumeierem, Krzysztofem Pastorem, Alexiejem Ratmanskym, Kevinem Haigenem i innymi. Po ukończeniu szkoły baletowej w Hamburgu dostała angaż w zespole Neumeiera, gdzie już w pierwszym sezonie tańczyła wiele ról zespołowych i małych partii solistycznych w „Giselle", „Iluzji, jak Jezioro łabędzie” (ten balet z jej udziałem ukazał się jako pierwszy z kolekcji baletów Johna Neumeira na DVD) , „Niżynskim" i wielu innych.

W latach 2003-2006 współpracowała głównie z Teatrem Muzycznym Roma, tworząc tam chociażby rolę niezapomnianej białej kotki Wiktorii w musicalu "Koty". To też tam wypatrzona przez dyrektora finansowego Marka Szyjko stawiała swoje pierwsze kroki jako specjalista do spr. PR i marketingu oraz tłumacza (polski-angielski-polski).

W roku 2005 jako asystentka Romana Polańskiego napisała książkę "O tym, jak powstawał Taniec Wampirów Romana Polańskiego", która została opublikowana w tym samym roku i znajduje się w Bibliotece Narodowej jako jedyny przykład dokumentu teatralnego w postaci rozbudowanego albumu. Praca nad ta książką, przy okazji której poznała produkcję teatralną od zaplecza zrodziła w niej przekonanie, że kiedyś i to nawet w niedługim czasie, sama zajmie się produkcją spektakli teatralnych, a dokładnie tanecznych.

W sezonie 2005/2006 była związana z Operetką Mazowiecką, tworząc solistyczne kreacje w "Zemście nietoperza" oraz "Księżniczce Czardasza". To w trakcie tej krótkiej przygody, podczas, której spotkała swoją bardzo kibicująca jej nauczycielkę z lat szkolnych – Barbarę Żelazny – pomyślała, że może warto byłoby wrócić do baletu i spełnić swoje marzenie z dzieciństwa...zatańczyć Odettę i Otylię - główne partie - w „Jeziorze Łabędzim”.

Zanim zdecydowała się na audycje do baletu Opery Narodowej - współpracowała jeszcze z Teatrem Rozmaitości, z którym była częścią dość głośnej premiery "Giovanni" partnerując w niektórych scenach Andrzejowi Hyrze czy Mai Ostaszewskiej.

Od sezonu 2006/2007 do 2010/11 była związana z baletem Opery Narodowej, później Polskim Baletem Narodowym, gdzie zgodnie z jej marzeniem przygotowała jedną z największych partii repertuaru klasycznego – Odettę-Odylię z „Jeziora łabędziego". Debiut artystki w tej roli odbył się w 2007 r. W tym samym roku zadebiutowała w roli Tatiany w "Onieginie" Cranki, a w 2008 r. wystąpiła w roli Królowej Śniegu w "Dziadku do orzechów" Czajkowskiego i w roli tytułowej w "Annie Kareninie" Szczedrina. Od września 2007 r. była solistką Baletu Opery Narodowej. Od tamtej chwili kreowała solistyczne partie w „Light and Shadow" K. Pastora, „Kopciuszku" F. Ashtona, „Concerto Barocco" G. Blanachina, „Kurt Weill" K. Pastora i wielu innych baletach będących w repertuarze Polskiego Baletu Narodowego.

W 2008 podczas I Ogólnopolskiego Konkursu Choreograficznego im. Bronisławy Niżyńskiej zadebiutowała w roli choreografa i od tamtego czasu stworzyła podczas Warsztatów Choreograficznych „Kreacje" mini spektakle: „ Anioły" (2009), „Demony" (2010), „To tylko iluzja" (2011).

W 2009 roku jeszcze jako solistka Polskiego Baletu Narodowego posiadająca nietypowe jak na tamte czasy hobby - pole dance - pole dance - założyła Pole Dance Project – pierwszą w Polsce agencję artystyczną o głównym profilu Pole Dance. W późniejszym okresie Pole Dance Project przekształciło się w studio i agencję, które od 2013 roku ma nowych właścicieli. To praca nad tym projektem spowodowała, że w późniejszych latach była pod kątem organizacyjnym bardzo przygotowana do założenia własnej szkoły baletowej.

W 2010 roku nawiązała współpracę ze znanym malarzem Jacques Gassmannem, z którym występuje sporadycznie do tej pory tworząc performance artystyczne (razem występowali m.in.: w Museum am Dom w Wurzburgu, podczas Festiwalu Beethowensowskiego w Wurzburgu, na Targach Sztuki – ART FAIR w Rzymie).

W 2012 roku, kontynuując rozwój swojego hobby, założyła Stowarzyszenie Pole Sport Polska, którego Prezesem była przez dwa lata. Zorganizowała w tym czasie Pierwsze Oficjalne Mistrzostwa Polski w tej dyscyplinie przy współpracy z Polskim Związkiem Tańca SPortowego.

W 2014 roku założyła Centrum Baletowe Neoclassica kształcące młodych adeptów sztuki tańca klasycznego i neoklasycznego oraz wspierające osoby w rozwoju w innych kierunkach związanych z tańcem.

Również w 2014 roku założyła zespół Warsaw Ballet, którego jest dyrektorem artystycznym, tancerką oraz choreografem. Pierwsza premiera Warsaw Ballet „OF LOVE – wieczór baletowy” miała miejsce zaledwie parę miesięcy temu w czerwcu 2015 roku.

W 2017 roku uzyskała licencję sędziego sportowego Polskiego Związku Tańca Sportowego oraz Akademię Warsaw Ballet, która na celu ma wychowywanie wszechstronnych, świadomych, mądrych tancerzy od podstaw.

Obecnie poza prowadzeniem Centrum Baletowego Neoclassica oraz Warsaw Ballet odnosi międzynarodowe sukcesy jako uznana instruktorka stretchingu - kreatorka własnego treningu i metody instruktorskiej Extensio.

blogi Natalii:

www.secretsofstretching.blogspot.com 
www.baletoweabc.blogspot.com 
www.rebelballerina.blogspot.com 


strony www:

www.neoclassica.pl 
www.warsawballet.pl 
www.extensio.pl