POZNAJ MAGIĘ BALETU
edukacyjne warsztaty baletowe

 

Centrum Baletowe Neoclassica chcąc szerzyć wśród dzieci i młodzieży wiedzę na temat baletu klasycznego oraz chcąc zarazić tych najmłodszych i nieco starszych pasją do tańca – postanowiła zaoferować szkołom podstawowym, gimnazjom oraz liceom edukacyjne warsztaty pod nazwą „POZNAJ MAGIĘ BALETU”.

 

Opis warsztatów

 

Warsztaty trwające 120 minut są podzielone na dwie części – teoretyczna i praktyczną

Podczas części teoretycznej dzieci oraz młodzież:
poznają historię baletu klasycznego,
zapoznają się ze strojami oraz obuwiem baletowym,
mogą zadawać dowolne pytania związane z baletem.

Podczas części praktycznej dzieci i młodzież po przebraniu się w wygodniejsze stroje wezmą udział we fragmencie lekcji baletu klasycznego, podczas, której:
poznają podstawowe pozycje baletowe oraz ich nazwy,
poznają ćwiczenia wzmacniające i rozciągające
poznają podstawy rytmiki.

Na sam koniec dzieci i młodzież wezmą udział w QUIZIE BALETOWYM.
Dzieci zostana podzielone na kilka grup
Każdej z grup będą zadawane pytania
Po 3 pierwszych rundach odpadną Ci, którzy odpowiedzieli na najmniej pytań
Drogą zadawania kolejnych pytań zostanie wyłoniona zwycięska drużyna

Zwycięska drużyna otrzyma:
darmowe wejście na zajęcia do Centrum Baletowego Neoclassica dla każdego
dyplom dokumentujący zwyciężenie w QUIZIE BALETOWYM

 

Prowadząca

 

1Natalia jest absolwentką Hamburskiej Szkoły Baletowej im. Johna Neumeiera, choć naukę baletową rozpoczynała w studiu taneczno-aktorskim na moliera. Jeszcze w trakcie nauki tańczyła już w w zespole Johna Neumeier'a obsadzana w rolach nie tylko zespołowych, co więcej na koniec nauki w szkole zatańczyła główną rolę w "Dziadku do orzechów" w choreografii Johna Neumeiera na prestiżowej Gali im. Niżyńskiego w Hamburgu w roli siostry Anny Grabki, która tym spektaklem zakończyła swoją karierę taneczną.
Do roku 1999 uczęszczała do Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie. Podczas nauki w Polsce była dwukrotną laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Tańca w Gdańsku. W 1997 r. zdobyła III miejsce w kategorii juniorów, a w 1999 r. I miejsce w kategorii seniorów jako najmłodsza w historii konkursu. W styczniu 1999 r. jako finalistka uzyskała stypendium na Międzynarodowym Konkursie Tańca Prix de Lausanne (tylko dwie Polski były finalistkami tego konkurs, Natalia jako ostatnia), co umożliwiło jej wyjazd do prestiżowej szkoły w Hamburgu. Już w Hamburgu została dwukrotnie uhonorowana stypendium Hapag-Lloyda dla osób wybitnie uzdolnionych, co również (dwukrotne przyznanie tego stypendium) miało miejsce tylko raz – w wypadku Natalii.
Natalia w trakcie trwania swojej typowej tanecznej kariery (typowa = praca w Teatrach na etacie) miała okazję pracować z najwybitniejszymi choreografami, m.in. z Johnem Neumeierem, Krzysztofem Pastorem, Alexiejem Ratmanskym, Kevinem Haigenem i innymi. Po ukończeniu szkoły baletowej w Hamburgu dostała angaż w zespole Neumeiera, gdzie już w pierwszym sezonie tańczyła wiele ról zespołowych i małych partii solistycznych w „Giselle", „Iluzji, jak Jezioro łabędzie” (ten balet z jej udziałem ukazał się jako pierwszy z kolekcji baletów Johna Neumeira na DVD) , „Niżynskim" i wielu innych.
W latach 2003-2006 współpracowała głównie z Teatrem Muzycznym Roma, tworząc tam chociażby rolę niezapomnianej białej kotki Wiktorii w musicalu "Koty". To też tam wypatrzona przez dyrektora finansowego Marka Szyjko stawiała swoje pierwsze kroki jako specjalista do spr. PR i marketingu oraz tłumacza (polski-angielski-polski).
W roku 2005 zainspirowana nadarzającą się okazją – byciem asystentką Romana Polańskiego – napisała książkę "O tym, jak powstawał Taniec Wampirów Romana Polańskiego", która została opublikowana w tym samym roku i znajduje się w Bibliotece Narodowej jako jedyny przykład dokumentu teatralnego w postaci rozbudowanego albumu. Praca nad ta książką, przy okazji której poznała produkcję teatralną od zaplecza zrodziła w niej przekonanie, że kiedyś i to nawet w niedługim czasie, sama zajmie się produkcją spektakli teatralnych, a dokładnie tanecznych.
W sezonie 2005/2006 była związana z Operetką Mazowiecką, tworząc solistyczne kreacje w "Zemście nietoperza" oraz "Księżniczce Czardasza". To w trakcie tej krótkiej przygody, podczas, której spotkała swoją bardzo kibicująca jej nauczycielkę z lat szkolnych – Barbarę Żelazny – pomyślała, że może warto byłoby wrócić do baletu i spełnić swoje marzenie z dzieciństwa...zatańczyć Odettę i Otylię (główne partie tańczone przez jedna solistkę) w „Jeziorze Łabędzim”
Od sezonu 2006/2007 do 2010/11 była związana z Operą Narodową, później Polskim Baletem Narodowym, gdzie zgodnie z jej marzeniem przygotowała jedną z największych partii repertuaru klasycznego – Odettę-Odylię z „Jeziora łabędziego". Debiut artystki w tej roli odbył się w 2007 r. W tym samym roku zadebiutowała w roli Tatiany w "Onieginie" Cranki, a w 2008 r. wystąpiła w roli Królowej Śniegu w "Dziadku do orzechów" Czajkowskiego i w roli tytułowej w "Annie Kareninie" Szczedrina. Od września 2007 r. była solistką Baletu Opery Narodowej. Od tamtej chwili kreowała solistyczne partie w „Light and Shadow" K. Pastora, „Kopciuszku" F. Ashtona, „Concerto Barocco" G. Blanachina, „Kurt Weill" K. Pastora i wielu innych baletach będących w repertuarze Polskiego Baletu Narodowego.
W 2008 podczas I Ogólnopolskiego Konkursu Choreograficznego im. Bronisławy Niżyńskiej zadebiutowała w roli choreografa i od tamtego czasu stworzyła podczas Warsztatów Choreograficznych „Kreacje" mini spektakle: „ Anioły" (2009), „Demony" (2010), „To tylko iluzja" (2011).
W 2009 roku jeszcze jako solistka Polskiego Baletu Narodowego i de facto prekursora nowego trendu w Polsce – pole dance - założyła Pole Dance Project – pierwszą w Polsce agencję artystyczną o głównym profilu Pole Dance. W późniejszym okresie Pole Dance Project przekształciło się w studio i agencję, które od 2013 roku znajdują się w rękach nowych właścicieli. To praca nad tym projektem spowodowała, że w późniejszych latach była pod kątem organizacyjnym bardzo przygotowana do założenia własnej szkoły baletowej.
W 2010 roku nawiązała współpracę ze znanym malarzem Jacques Gassmannem, z którym występuje sporadycznie do tej pory tworząc performance artystyczne (razem występowali m.in.: w Museum am Dom w Wurzburgu, podczas Festiwalu Beethowensowskiego w Wurzburgu, na Targach Sztuki – ART FAIR w Rzymie).
W 2012 roku, kontynuując rozwój swojego hobby, założyła Stowarzyszenie Pole Sport Polska i zorganizowała Pierwsze Oficjalne Mistrzostwa Polski w tej dyscyplinie (od roku 2014 z przyczyn zawodowych i osobistych nie jest już prezesem tego Stowarzyszenia). Prowadząc jednocześnie studio pole dance i Stowarzyszenie Pole Sport łącząc to dodatkowo z jeżdżeniem na różne zawody w charakterze sędziego (Natalia ma licencję sędziego tańca sportowego) Natalia powoli zaczynała zdawać sobie sprawę, że jest coraz bliżej podjęcia decyzji o ostatecznym wyborze baletu jako jej kierunku w zyciu zawodowym i emocjonalnym.
W 2013 została zaangażowana jako pedagog w Akademii Tańca Etoile – tam prowadziła zajęcia ze stretchingu, tańca neoklasycznego oraz baletu dla młodzieży i dorosłych, jak również inne.
W 2014 roku założyła Fundację Neoclassica wspierającą sztukę tańca neoklasycznego w Polsce oraz Centrum Baletowe Neoclassica kształcące młodych adeptów sztuki tańca klasycznego neoklasycznego oraz wspierające osoby w rozwoju w innych kierunkach związanych z tańcem.
Również w 2014 roku założyła zespół Warsaw Ballet, którego jest dyrektorem artystycznym, tancerką oraz choreografem. Pierwsza premiera Warsaw Ballet „OF LOVE – wieczór baletowy” miała miejsce zaledwie parę miesięcy temu w czerwcu 2015 roku.
Obecnie poza prowadzeniem Fundacji Neoclassica, Centrum Baletowego Neoclassica oraz Warsaw Ballet odnosi międzynarodowe sukcesy jako uznana instruktorka stretchingu www.facebook.com/Natalia.stretches  oraz www.nataliastretches.blogspot.com  , kreatorka własnego treningu stretchingowego Extensio - www.extensio.pl  oraz blogu będącego poetyckim ujęciem istoty tańca www.nataliaballerina.blogspot.com .

 

Gdzie odbywają się warsztaty?

 

Warsztaty odbywają się w Centrum Baletowym Neoclassica – ul.Litewska 3/Warszawa

lub w danej placówce na terenie Warszawy (szkole podstawowej, gimnazjum, liceum) jesli są na miejscu warunki

 

Dostępne terminy

 

Niedziele oraz Poniedziałki w godzinach 10-12

 

Cennik

 

500 zł* + ewentualne koszty dojazdu

*kwota niezależna od liczby uczestników

 

Kontakt

 

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 
+48 506306203