use3O UNITED SOLO EUROPE

 

Festiwal United Solo Europe powstał z potrzeby podjęcia intymnej rozmowy na temat człowieka, jego dążeń i obaw w dzisiejszym kosmopolitycznym świecie. Festiwal jest kolejną próbą poszukiwań miejsca współczesnego teatru jednego aktora w procesie integracji i globalizacji oraz próbą określenia duchowej kondycji i tendencji współczesnego człowieka i świata.

Dzięki pierwszym dwóm edycjom stworzyliśmy miejsce na dojrzałe dyskusje i refleksje o poczuciu odrębności i indywidualności oraz ksenofobii i dyskryminacji w różnych kontekstach – filozoficznym, społecznym, politycznym, artystycznym i egzystencjalnym. Z komunikatu zwrotnego od widzów United Solo Europe wiemy, że w Warszawie brakuje tego typu działalności artystycznej.

Planowana na 15-21 czerwca 2015 r. 3. edycja Festiwalu już na stałe zagościła przy ul. Litewskiej w Warszawie, dzięki czemu na kilka dni stolica Polski zamienia się w światową stolicę monodramu, goszcząc artystów z całego świata. Wymiana doświadczeń, możliwość pokazania sztuki aktorskiej z różnych zakątków globu, prezentowanie najnowszych trendów w rozwoju monodramu i przekazywanie wiedzy oraz prezentacja umiejętności wobec młodych polskich adeptów sztuki aktorskiej - United Solo Europe staje się jednym z najważniejszych wydarzeń teatralnych w Polsce.

Zrzut ekranu 2015 06 07 o 13.17.08Tej książki nie mogło u nas zabraknąć:

"RUDOLF NUREJEW" autorstwa Jana Stanisława Witkiewicza

Opowieść o życiu i dokonaniach jednego z najsłynniejszych tancerzy. Urodzony na Syberii, absolwent renomowanej Leningradzkiej Szkoły Choreograficznej im. Kirowa, zdecydował się na ucieczkę z ZSRR i poprosił o azyl we Francji. Tworzonymi przez siebie choreografiami przywrócił popularność klasycznym baletom, takim jak Dziadek do orzechów i Jezioro łabędzie. Tańczył z największymi primabalerinami XX wieku, a przy tym jako pierwszy sprawił, że tancerze przestali być jedynie tłem do występów balerin i zaczęli odgrywać na scenie główne role. Zdyscyplinowany i niezmordowany w pracy, zapewniającej mu bajońskie honoraria, obdarzony niesłychaną witalnością, prowadził też bardzo burzliwe życie erotyczne. 

źródło: http://iskry.com.pl/biografie/368-rudolf-nurejew.html

Zapraszamy do odiwedzania Centrum Baletowego Neoclasssica - ul.Litewska 3 - na terenie którego mieści się nasza Czytelnia Baletowa

Zrzut ekranu 2015 06 07 o 13.08.52"Conrad Drzewiecki był znakomitym, światowej klasy tancerzem oraz wizjonerem współczesnego teatru baletowego. Cieszę się, że do rąk czytelników trafia książka o tym wspaniałym artyście".

Bogusław Kaczyński

Dom

Książka przedstawia postać niezwykłego tancerza i choreografa, który dokonał rewolucji w polskim balecie i założył w Poznaniu autorski zespół - Polski Teatr Tańca. Był artystą wszechstronnym: tworzył również choreografie do oper, układał ruch sceniczny w teatrach dramatycznych, wreszcie reżyserował opery, dramaty, a nawet filmy baletowe.

Kiedy po pięciu latach spędzonych we Francji wrócił w 1963 roku do Poznania, stał się idolem nie tylko uczniów szkoły baletowej, ale i Polaków. Szokował fryzurą, strojem i - jak się wkrótce miało okazać - tańcem. Pierwsza premiera zrealizowana w Operze Poznańskiej zarówno zbulwersowała, jak i wzbudziła podziw krytyki oraz publiczności. I tak było przez całą jego karierę, aż do 1985 roku, kiedy to na Łódzkich Spotkaniach Baletowych publiczność wygwizdała spektakl "Ostatnia niedziela".

Conrad Drzewiecki budził zachwyt i kontrowersje. Nie pozostawiał ludzi obojętnymi wobec jego dokonań artystycznych. Zapraszał do współpracy wybitnych twórców, tworzył choreografie do muzyki, która - jak się wydawało - nie nadawała się do tańca. Tancerze byli w niego zapatrzeni, choć czasami także go nienawidzili.

indeksStale dbamy o to by nasza CZYTELNIA BALETOWA przez i ilość i jakość książek stawała się coraz bardziej atrakcyjna dla jej użytkowników. Najnowszym nabytkiem jest książka słynnego rewolucjonisty baletu, który dość znacząco zapisał się na kartach historii tańca i baletu - Jean Georges Noeverre'a.

"Letters on dancing and ballet" książka napisana przez tancerza i choeografa Noverre'a s po raz pierwszy została opublikowana w 1760 roku. Przedstawiała ona pomysły i wizje autora na zrewolucjonizowanie i zreformowanie baletu. Jego pomysły wówczas wydały się zbyt innowacyjne, ale w ciut więcej niż jeden wiek później zostały w pełni zrealizowane.

W czasach kiedy balet dworski podupadł i został zdegradowany do kilku nie mających większego znaczenia tradycyjnych tańców, Noverre zalecał utrzymywanie jedności projektu oraz logiczny postęp od wprowadzenia/początku do kulminacji/końca. Ruch miał być definiowany przez tempo oraz charakter muzyki, a choreografowie mieli za radą Noeverre'a unikać nazbyt skomplikowanych kroków na rzecz ukłonu w stronę natury i naturalnych środków wyrazu. Sugerował wyraźnie, że musi nastąpić totalna zmiana jeśli chodzi o kostiumy i powinny zostać znacząco uproszczone.
"Letters on dancing and ballets" jest jedną z najważniejszych książek o tańcu i balecie, która kiedykolwiek została wydana. A dzięki wpływowi jaki wywarła Noverre jest uznawany za dziadka baletu jakim znamy go dzisiaj. Książka została odświeżona i opatrzona wstępem ponownie w 1930 roku i już od tamtej pory jest wydawana bez zmian.

tłumaczenie i opracowanie tekstu: Fundacja Neoclassica

 źródło: http://www.dancebooks.co.uk/letters-on-dancing-and-ballets-p-161.html

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

1517686 332629273600792 1570177188266798691 nW dniu 30 kwietnia 2015 roku odbyły się egazminy wstepne do Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im.Romana Turczynowicza w Warszawie. Z dumą oświadczamy, że nasza uczennica, prowadzona przez Nathalie Sonnenschine - Michele Grunwald - została przyjęta do 2 klasy w/w szkoły. To było marzeniem naszej uczennicy i cieszymy się, że przyczyniliśmy się do spełnienia tego marzenia. 

 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.