use3O UNITED SOLO EUROPE

 

Festiwal United Solo Europe powstał z potrzeby podjęcia intymnej rozmowy na temat człowieka, jego dążeń i obaw w dzisiejszym kosmopolitycznym świecie. Festiwal jest kolejną próbą poszukiwań miejsca współczesnego teatru jednego aktora w procesie integracji i globalizacji oraz próbą określenia duchowej kondycji i tendencji współczesnego człowieka i świata.

Dzięki pierwszym dwóm edycjom stworzyliśmy miejsce na dojrzałe dyskusje i refleksje o poczuciu odrębności i indywidualności oraz ksenofobii i dyskryminacji w różnych kontekstach – filozoficznym, społecznym, politycznym, artystycznym i egzystencjalnym. Z komunikatu zwrotnego od widzów United Solo Europe wiemy, że w Warszawie brakuje tego typu działalności artystycznej.

Planowana na 15-21 czerwca 2015 r. 3. edycja Festiwalu już na stałe zagościła przy ul. Litewskiej w Warszawie, dzięki czemu na kilka dni stolica Polski zamienia się w światową stolicę monodramu, goszcząc artystów z całego świata. Wymiana doświadczeń, możliwość pokazania sztuki aktorskiej z różnych zakątków globu, prezentowanie najnowszych trendów w rozwoju monodramu i przekazywanie wiedzy oraz prezentacja umiejętności wobec młodych polskich adeptów sztuki aktorskiej - United Solo Europe staje się jednym z najważniejszych wydarzeń teatralnych w Polsce.

Zrzut ekranu 2015 06 07 o 13.17.08Tej książki nie mogło u nas zabraknąć:

"RUDOLF NUREJEW" autorstwa Jana Stanisława Witkiewicza

Opowieść o życiu i dokonaniach jednego z najsłynniejszych tancerzy. Urodzony na Syberii, absolwent renomowanej Leningradzkiej Szkoły Choreograficznej im. Kirowa, zdecydował się na ucieczkę z ZSRR i poprosił o azyl we Francji. Tworzonymi przez siebie choreografiami przywrócił popularność klasycznym baletom, takim jak Dziadek do orzechów i Jezioro łabędzie. Tańczył z największymi primabalerinami XX wieku, a przy tym jako pierwszy sprawił, że tancerze przestali być jedynie tłem do występów balerin i zaczęli odgrywać na scenie główne role. Zdyscyplinowany i niezmordowany w pracy, zapewniającej mu bajońskie honoraria, obdarzony niesłychaną witalnością, prowadził też bardzo burzliwe życie erotyczne. 

źródło: http://iskry.com.pl/biografie/368-rudolf-nurejew.html

Zapraszamy do odiwedzania Centrum Baletowego Neoclasssica - ul.Litewska 3 - na terenie którego mieści się nasza Czytelnia Baletowa

Zrzut ekranu 2015 06 07 o 13.08.52"Conrad Drzewiecki był znakomitym, światowej klasy tancerzem oraz wizjonerem współczesnego teatru baletowego. Cieszę się, że do rąk czytelników trafia książka o tym wspaniałym artyście".

Bogusław Kaczyński

Dom

Książka przedstawia postać niezwykłego tancerza i choreografa, który dokonał rewolucji w polskim balecie i założył w Poznaniu autorski zespół - Polski Teatr Tańca. Był artystą wszechstronnym: tworzył również choreografie do oper, układał ruch sceniczny w teatrach dramatycznych, wreszcie reżyserował opery, dramaty, a nawet filmy baletowe.

Kiedy po pięciu latach spędzonych we Francji wrócił w 1963 roku do Poznania, stał się idolem nie tylko uczniów szkoły baletowej, ale i Polaków. Szokował fryzurą, strojem i - jak się wkrótce miało okazać - tańcem. Pierwsza premiera zrealizowana w Operze Poznańskiej zarówno zbulwersowała, jak i wzbudziła podziw krytyki oraz publiczności. I tak było przez całą jego karierę, aż do 1985 roku, kiedy to na Łódzkich Spotkaniach Baletowych publiczność wygwizdała spektakl "Ostatnia niedziela".

Conrad Drzewiecki budził zachwyt i kontrowersje. Nie pozostawiał ludzi obojętnymi wobec jego dokonań artystycznych. Zapraszał do współpracy wybitnych twórców, tworzył choreografie do muzyki, która - jak się wydawało - nie nadawała się do tańca. Tancerze byli w niego zapatrzeni, choć czasami także go nienawidzili.

indeksStale dbamy o to by nasza CZYTELNIA BALETOWA przez i ilość i jakość książek stawała się coraz bardziej atrakcyjna dla jej użytkowników. Najnowszym nabytkiem jest książka słynnego rewolucjonisty baletu, który dość znacząco zapisał się na kartach historii tańca i baletu - Jean Georges Noeverre'a.

"Letters on dancing and ballet" książka napisana przez tancerza i choeografa Noverre'a s po raz pierwszy została opublikowana w 1760 roku. Przedstawiała ona pomysły i wizje autora na zrewolucjonizowanie i zreformowanie baletu. Jego pomysły wówczas wydały się zbyt innowacyjne, ale w ciut więcej niż jeden wiek później zostały w pełni zrealizowane.

W czasach kiedy balet dworski podupadł i został zdegradowany do kilku nie mających większego znaczenia tradycyjnych tańców, Noverre zalecał utrzymywanie jedności projektu oraz logiczny postęp od wprowadzenia/początku do kulminacji/końca. Ruch miał być definiowany przez tempo oraz charakter muzyki, a choreografowie mieli za radą Noeverre'a unikać nazbyt skomplikowanych kroków na rzecz ukłonu w stronę natury i naturalnych środków wyrazu. Sugerował wyraźnie, że musi nastąpić totalna zmiana jeśli chodzi o kostiumy i powinny zostać znacząco uproszczone.
"Letters on dancing and ballets" jest jedną z najważniejszych książek o tańcu i balecie, która kiedykolwiek została wydana. A dzięki wpływowi jaki wywarła Noverre jest uznawany za dziadka baletu jakim znamy go dzisiaj. Książka została odświeżona i opatrzona wstępem ponownie w 1930 roku i już od tamtej pory jest wydawana bez zmian.

tłumaczenie i opracowanie tekstu: Fundacja Neoclassica

 źródło: http://www.dancebooks.co.uk/letters-on-dancing-and-ballets-p-161.html

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

1517686 332629273600792 1570177188266798691 nW dniu 30 kwietnia 2015 roku odbyły się egazminy wstepne do Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im.Romana Turczynowicza w Warszawie. Z dumą oświadczamy, że nasza uczennica, prowadzona przez Nathalie Sonnenschine - Michele Grunwald - została przyjęta do 2 klasy w/w szkoły. To było marzeniem naszej uczennicy i cieszymy się, że przyczyniliśmy się do spełnienia tego marzenia. 

 

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.